wtorek, 9 czerwca 2015

Banana Bread czyli mój pierwszy chlebek bananowy


W końcu przyszedł czas na dodanie nowego postu - dawno mnie tu nie było, ale czas tak szybko biegnie, a ja mam tyle zajęć, że na promocję mojego kulinarnego talentu (wierzę, że go jednak posiadam) brakuje mi czasu :/ niemniej jednak udaje mi się od czasu do czasu zrobić zdjęcie moim smakołykom, dlatego też w przerwie między jednym projektem a drugim postanowiłam napisać post :)
Chlebek bananowy chciałam upiec już dawno, ale jakoś nigdy się nie złożyło. Na szczęście tej niedzieli czerniejące banany wołały do mnie tak wytrwale, że sięgnęłam po przepis od Dorotki (uwielbiam jej stronę!) i oto efekt - przepis nieznacznie zmodyfikowałam do swoich potrzeb ;). Pyszne, pachnące ciasto, które świetnie się komponuje z masełkiem i na słono - wędlinka, serek - kto co lubi, jako ciasto ze szklanką mleka smakuje równie dobrze. A co do aromatu - unosił się w kuchni przez cały dzień :)








English version below


Składniki na 24-26cm keksówkę:

  • 4 dojrzałe banany (średniej wielkości)
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego
  • 2 szklanki mąki
  • 50g cukru
  • pół szklanki roztopionego masła
  • 1 duże jajko
  • 5 łyżek wiórek kokosowych
  • 1 łyżeczka sody
  • szczypta soli









Wykonanie:
Piekarnik nagrzać do 165-170°C z termoobiegiem.
Wszystkie składniki mokre tj. banany, jogurt, rozpuszczone i ostudzone lekko masło i jajko – zmiksować najlepiej za pomocą blendera (jeśli nie mamy blendera, banany rozgnieść widelcem i wymieszać dokładnie z pozostałymi składnikami).
W drugim naczyniu wymieszać łyżką (najlepiej drewnianą) wszystkie suche skłądniki: mąkę, cukier, sodę, wiórki kokosowe i sól. Następnie wlać mokre składniki i wymieszać do połączenia. Keksówkę (ok. 24-26 cm) wyłożyć papierem do pieczenia, wlać ciasto i piec przez ok. 50-60 minut - do suchego patyczka i chrupkiej góry. 


 Ingredients for 24-26cm bread pan:
  • 4 ripe bananas (medium size)
  • 3 tablespoons yogurt
  • 2 cups flour
  • 50g sugar
  • half cup butter, melted
  • 1 large egg
  • 5 tablespoons grated coconut
  • 1 teaspoon baking soda
  • pinch of salt

Directions:
Preheat the oven to 165-170 ° C with convection.
All wet ingredients: Bananas, yogurt, melted butter (cooled down) and egg - mix with a blender (if you do not have a blender, mash the bananas with a fork and mix properly with the other ingredients using whisk).
In a second bowl stir all dry ingredients: flour, sugar, baking soda, coconut and salt. Then add wet ingredients and stir roughly so all ingredients are mixed. Cover the bread pan (approx. 24-26 cm) with baking paper, pour the dough into pan and bake for around 50-60 minutes.




¡Buen provecho!

1 komentarz: