czwartek, 7 sierpnia 2014

Naleśniki o smaku mango, nektarynki i jabłka

Naleśniki na słodko są idealnym daniem - na obiad czy jako deser, na upalne dni, można przygotować je rano i tylko odgrzać w mikrofalówce jeśli chce się na ciepło. Smakują zawsze i z każdym nadzieniem. Uwielbiam na słodko z nutellą, zapiekane z serem, czy na pikantnie z szynką, serem i pieczarkami. Mogłabym dużo pisać, ale moze lepiej podam przepis ;)
Naleśniki z mango, nektarynką i jabłkiem



Składniki (na około 10-12 naleśników o śr. 24cm):

  • 1 szklanka mleka
  • 1 szklanka wody (czasem mieszam w proporcji 1:1 z gazowaną)
  • 2 jajka 
  • sól 
  • mąka - zależy od konsystencji
  • 2 łyżki oleju - wtedy nie daję już oleju na patelnię



Wszystko miksuję i smażę jeden za drugim.
Co do nadzienia to zmiksowałam mango, 2 nektarynki i jabłko, wcisnęłam trochę soku z cytryny i dodałam płaską łyżkę cukru pudry - wszystko zblendowałam. Tuż przed podaniem (już z nadzieniem) podgrzałam w mikrofalówce, żeby były gorące. Podawałam z gęstą śmietaną i cynamonem. 



¡Buen provecho!

3 komentarze:

  1. Zapraszam także do akcji:
    http://durszlak.pl/akcje-kulinarne/jedz-polskie-jablka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. już dodaję, dziękuję - umknęła mi ta akcja a jakże apetyczna (żeby uniknąć polityki)

      Usuń
  2. Idealne połączenie smakowe :)

    OdpowiedzUsuń