sobota, 9 sierpnia 2014

Café Frappé czyli idealna kawa na upały

Kiedy na termometrze ponad 26 stopni, a Tobie bardzo potrzeba kofeiny, to najlepszym rozwiązaniem na jej dostarczenie jest kawa frappé (czasem jeszcze kawa mrożona, ale ma ona zdecydowanie więcej kalorii). Pierwszy raz robiłam, ale już wiem, że na pewno nie ostatni! To będzie mój numer 1. tego lata!

Kawa Frappé 
Uwielbiam wykorzystywać blender, wtedy przekonuję się, że to była świetna inwestycja ;)


Składniki na 2 porcje:

  • 2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
  • 1 łyżeczka cukru (ponieważ na co dzień kawy nie słodzę)
  • 2 łyżki wody
  • kawowe kostki lodu (zrobiłam mocne espresso i zamroziłam w pojemniczkach na lód) - ilość wg uznania, u mnie na jedną szklankę wyszło 10 kostek
  • mleko

Wykonanie:
W wysokim pojemniku umieściłam kawę, cukier i wodę i ubijaczką (nakładka na blender) spieniłam porządnie. Kostki kawowe skruszyłam w blenderze (niektóre blendery mają specjalny do tego pojemnik). 
Pianę kawową przelałam do szklanek, wsypałam pokruszone kostki, zalałam zimnym mlekiem i wymieszałam, aby piana wypłynęła na wierzch. Najlepiej pić przez słomkę, bo wtedy kostki zdążą się stopić uwalniając dodatkową kawę ;)




Letnie Orzeźwienie 2014

2 komentarze:

  1. Super przepis :)
    Proszę o dodanie banerka działającego jako link - poprzez wklejenie gotowego kodu html.

    OdpowiedzUsuń