wtorek, 12 lutego 2013

Spaghetti a'la Ula

Lubię czasem małe eksperymenty w kuchni, dziś postanowiłam dodać do typowego sosu "Bolognese" biały ser... Rezultat był niespodziewanie przyjemny. Delikatny słodkawy posmak przeniknął całość i osiadł na makaronie. Dzięki dużej ilości ziół dodanych do sosu poczułam w ustach smak Włoch i zapragnęłam tam pojechać w najbliższym czasie - może mi się uda?




Składniki na 4 porcje:
  • 400g makaronu
  • 300g mięsa mielonego u mnie wołowe
  • 1 cebula
  • 200g sosu pomidorowego
  • 2 łyżki serka białego 
  • przyprawy: pieprz, sól, oregano, papryka ostra, papryka słodka i dużo bazylii
  • pietruszka do dekoracji




Wykonanie:


Makaron przygotować według opisu na opakowaniu.
Cebulę obrać i pokroić w drobną kostkę, podsmażyć na patelni. W związku z tym, że mam patelnię teflonową nie używam tłuszczu. Dodać mięso i całość smażyć kilka-kilkanaście minut, aż mięso będzie dobrze usmażone. Przyprawić pieprzem, papryką i solą. Dodać sos pomidorowy i serek. Całość doprawić oregano i bazylią. 
Ponieważ tęskno mi za świeżymi ziołami całość ozdobiłam zieloną pietruszką.


Przy okazji bardzo polecam książkę:

Dzięki niej nabrałam ogromnego apetytu na Italię (i nie tylko), kiedy czytałam kolejne rozdziały o włoskim jedzeniu to czułam zapach pizzy wokół siebie - niesamowite.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz